Żeby treść i oferta dotarły do klientów

wwwCelem wszystkich działań reklamowych jest skuteczne dotarcie z ofertą do klientów. Reklama musi być atrakcyjna pod każdym względem, a jednocześnie rzetelna, czyli nie obiecywać czegoś, czego dany towar lub usługa po prostu nie mają i nie są w stanie klientowi dać. Nad formą reklamy i atrakcyjnymi hasłami pracują zespoły kreatywnych copywriterów, których zatrudnia każda profesjonalna agencja interaktywna zajmująca się szeroko pojętą reklamą w najnowocześniejszym medium, czyli internecie. Wysokiej jakości copywriting jest podstawą sukcesu. Hasło musi zaskakiwać, intrygować i budzić emocje, niejednokrotnie skrajne: od zachwytu do złości i często bazując na stereotypowych skojarzeniach przemawiających do wybranej grupy docelowej. Żadna profesjonalna reklama nie jest przecież skierowana do wszystkich. Oznacza to, że specyfika grupy docelowej jest czynnikiem mającym największy wpływ na ostateczną formę i zawartość danej reklamy. Nośniki reklamy zawsze są uzgadniane ze zleceniodawcą. W wielu przypadkach klient nie wybiera gazet, billboardów, radia ani nawet spotów telewizyjnych, ponieważ interesuje go przede wszystkim internet i jego użytkownicy, spośród których chce pozyskać amatorów na swoje towary lub usługi. Jeśli zdecyduje się na reklamę internetową, konieczne będzie również precyzyjne pozycjonowanie strony, internetowej, która będzie stanowiła sklep internetowy lub po prostu zachęcała do wizyty w sklepie stacjonarnym. Tą działką zajmują się pozycjonerze, którzy optymalizują kod strony, aby był przyjazny dla wyszukiwarek i umieszczają adres witryny w katalogach. Wszystkie te działania są konieczne, aby oferta trafiła dokładnie tam, gdzie powinna, czyli do ustalonej grupy docelowej, w slangu reklamowym nazywanej również targetem. Pracuje nad tym zespół grafików, rysowników, copywriterów, webmasterów i pozycjonerów, dla których internet jest środowiskiem tak naturalnym, jak powietrze.


Tagi: , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *