Praca dla uzależnionych od Internetu

Praca dla uzależnionych od Internetu

 

Pracodawca patrzy krzywym okiem na Facebook otwarty na ekranie komputera? Mamy do wyboru albo zmienić prace albo znaleźć dla siebie nowe zastosowanie w firmie.

Coraz więcej przedsiębiorstw używa portali społecznościowych i blogów dla tworzenia swojego wizerunku, propagowania marki i reklamowania produktów.

Nie wszyscy potrafią sprawnie zarządzać mediami społecznościowymi, stąd potrzeba ludzi zaznajomionych z tą tematyką.

Rekruter wyszukuje specjalistów na żądanie dużych korporacji. Gdzie szukać młodych lub posiadających już doświadczenie z obszaru biotechnologii, nowoczesnych operacji finansowych, informatyków czy ludzi związanych z przemysłem rozrywkowym? Już od pewnego czasu wykorzystywane są w tym celu media społecznościowe, portale specjalistyczne podają je na pierwszym miejscu w narzędziach rekrutera. To łatwy i szybki sposób na dotarcie do pracowników i sprawdzenie ich referencji.

Każda firma aby się rozwijać, pomnażać zyski, utrzymać się na rynku i nadążyć za duchem czasu potrzebuje strategii i specjalisty, który taką strategię opracuje. Najlepsi potrafią dobrze zarządzać swoim czasem i obszarem sprzedaży, wiedzą gdzie skoncentrować wysiłki by budować relacje z klientami. Internet to wymarzone miejsce pracy dla takiego specjalisty. Strateg reprezentuje firmę w sieci, tworzy i podtrzymuje strategie w mediach społecznościowych, blogach, portalach.

Architekt firmy wspiera najbardziej efektywne finansowo rozwiązania i strategie, buduje organizacje i integruje wizje, strategie, cele i projekty.

W pewnym sensie to sposób myślenia i umiejętność postrzegania firmy jako żywego organizmu. Jest  najbardziej pasjonującą ale i wymagającą pracą z dziedziny mediów społecznościowych, wymaga ogromnego doświadczenia w pracy z nimi i znajomości zasad bezpieczeństwa.

W każdej firmie, której istnienie zależy od Internetu przyda się analityk do spraw użytkowników. Właścicielom e-sklepów czy e-wydawnictw nie trzeba tłumaczyć jak ważne są bezpośrednie relacje z klientami i wiedza o panujących trendach.

Stanowiskiem podobnym do firmowego stratega jest szef mediów społecznościowych. Potrzebne jest także doświadczenie w ogólnie pojętym zarządzaniu oraz znajomość nowych technologii (o tych ostatnich znajdziemy setki informacji w Internecie). Ktoś taki stoi najczęściej na czele całego zespołu analityków pracujących na kilku stanowiskach komputerowych.


Tagi: , , , , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *