Nowoczesna reklama jest interaktywna

laptopW dobie powszechnego dostępu do internetu użytkownicy sieci są najczęstszymi adresatami treści o charakterze reklamowym. Przeciętny internauta nie musi się zastanawiać nad kwestia interaktywności, gdyż traktuje ją jako sprawę oczywistą. Nowoczesne media przeszły niesamowitą rewolucję od czasów, kiedy istniał ostry i wyraźny podziała na autora, którym mógł być pisarz, reżyser, dziennikarz, artysta estradowy czy prezenter a odbiorcą: czytelnikiem, słuchaczem, widzem. Dzisiaj ten podział jest płynny, gdyż w internecie każdy może się stać aktywnym współtwórca treści, komentować je na bieżąco i łączyć rolę odbiorcy i tego, kto dostarcza artykuły, filmy, zdjęcia. Zjawisko to z powodzeniem wykorzystuje każda nowoczesna agencja interaktywna. Naturalnym medium, które wykorzystują specjaliści z agencji interaktywnych jest właśnie globalna sieć, rozumiane również metaforycznie jako sieć wzajemnych powiązań pomiędzy właścicielami stron internetowych i odwiedzającymi je gośćmi, którzy mogą się stać potencjalnymi klientami. Warunek jest jeden. Strona musi im zaoferować coś atrakcyjnego: treść, towar, usługę, a specjalista od pozycjonowania podjąć działania, aby zawartość strony skutecznie do nich dotarła. Patrząc na to w ten sposób pozycjonowanie można tutaj porównać do kładzenia towarów na lepiej widocznej półeczce w sklepie, ponieważ efektem działań pozycjonera ma być właśnie lepsza pozycja strony w wynikach wyszukiwania. Niezbędny jest również copywriting, ponieważ nic nie przyciągnie uwagi użytkowników lepiej niż chwytliwe, dowcipne i inteligentne hasło reklamowe. Profesjonalni copywriterzy zajmują się tworzeniem takich sloganów, a także opisów towarów i usług, które skutecznie zaakcentują ich zalety i przekonają klientów, że warto je nabyć. Najlepiej sprawdzają się interaktywne formy reklamy, stąd pomysły wielu agencji, aby włączyć internautów w tworzenie atrakcyjnych kampanii.


Tagi: , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *