Media społecznościowe

Media społecznościowe

Social media to pojęcie bardzo ogólne, obejmujące szeroki zakres komunikacji a właściwie zbiór relacji, zachowań, uczuć, doświadczeń i interakcji pomiędzy użytkownikami. Wymiana następuje za pomocą zaawansowanych narzędzi komunikacji.

Nieustannie się rozwijają odpowiadając na nowe potrzeby konsumentów.

Bez względu na poglądy, wyznanie i płeć, każdy może publikować i udostępniać własne autorskie opinie i treści, komentować publikacje innych internautów, aktywnie wpływać na wiadomości w tradycyjnych mediach. W ten sposób zaciera się granica pomiędzy twórcami a użytkownikami Internetu, znikła bariera posiadania pieniędzy, wiedzy, specjalistycznych umiejętności.

Media społecznościowe wytworzyły nowe sposoby dostarczania interesujących treści i wiadomości, jako pierwsze podają najświeższe newsy i informacje ze świata czy środowisk lokalnych.

Umożliwiają internautom wcielenie się w rolę dziennikarzy, wystarczy że znajdą się we właściwym miejscu i o właściwym czasie, mając w ręku telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Daje to możliwość dzielenia się newsami, zdjęciami, materiałami wideo na swoim blogu, mikroblogu czy profilu. Treści publikowane w sieci mogą być nieskończoną ilość razy przetwarzane, edytowane, redagowane i cytowane, praktycznie nie do wymazania.

Tego typu komunikatory nie są przez nikogo kontrolowane, żadna marka, medium czy firma nie mają wpływu na to co użytkownicy będą myśleć, mówić i pisać. Obecnie to media tradycyjne, marki i firmy musza się dostosować do rzeczywistości stworzonej przez media społecznościowe.

Blogi, mikroblogi, fora internetowe, Facebook czy Twitter to obecnie codzienność, w której umocniła się rola konsumentów a osłabła pozycja tradycyjnych środków przekazu jak telewizja, prasa i radio. Współcześni konsumenci, zmęczeni napastliwymi reklamami zamykają się w swoich społecznościach, w przypadku internautów mają możliwość wpływu na rzeczywistość marketingową wspólnie określając wizerunek marek i firm.

Z drugiej strony także sprzedający odnoszą korzyści z tej sytuacji, firmy mogą na bieżąco reagować na zmieniające się trendy czy wręcz sytuacje kryzysowe, modyfikować obecne i tworzyć zupełnie nowe produkty, zmieniać i dostosowywać przekaz do rosnących potrzeb co wpływa na skuteczność kampanii marketingowych.


Tagi: , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *