Media internetowe w marketingu

Media internetowe w marketingu

 

Coraz częściej zamiast spędzać czas na przeglądaniu stron internetowych, wolimy oglądnąć podstrony na Facebooku czy innym portalu społecznościowym.

Z badań konsumenckich wynika, że marketerom łatwiej jest budować interakcje z klientem za pomocą fan pages. Aby spopularyzować markę trzeba będzie teraz podążać za klientem tam, gdzie będzie chciał zajrzeć a nie w przeciwnym kierunku. Czasami łatwiej przyciągnąć klienta na fan pages niż do sklepu internetowego.  

Sprzedawcy będą musieli podjąć decyzję czy ich oferta będzie inna na Twitterze czy Facebooku, a inna na oficjalnej stronie.

Mimo, że obawiamy się o ujawnienie danych osobowych nadal bardzo chętnie kupujemy w sklepach internetowych. Nowym narzędziem mającym nas przyciągnąć jest tzw. rzeczywistość poszerzona (augented reality), łącząca świat rzeczywisty z komputerowym, na przykład przy pomocy półprzeźroczystych okularów możemy zobaczyć trójwymiarowe obrazy wyrastające ze zwykłej kartki papieru.

Technologia wykorzystuje kamery interaktywne jak w filmach w 3D. Szybko użyto ją do tworzenia reklam np. w gazetach czy na pudełkach, z których wyrastały modele trójwymiarowe, bardzo chętnie stosowane przez producentów samochodów i klocków LEGO. Forma dotarła także do Polski, gdzie po raz pierwszy została użyta w reklamie marki Lech (można ją zobaczyć na oficjalnej stronie internetowej).

Marketerzy muszą obecnie w większym stopniu rozwijać metody ekspozycji produktów w sieci aby zwrócić uwagę na swoje marki, dlatego sięgają po funkcje interaktywne i wielopostaciowe znane klientom z mikrowitryn.

Aby przyciągnąć uwagę formaty muszą się co jakiś czas zmieniać, stąd zainteresowanie na przykład double-teaming, social titbits czy formatami slide-up (obrazy rosnące w trakcie oglądania).

Nakłady na reklamę wideo w Internecie rosną z każdym rokiem, reklamy telewizyjne nie są już kopiowane do użytku sieci, ale powstają filmy od początku tworzone z myślą o niej. Również wirusowe reklamy w postaci filmów wideo stanowią coraz ważniejszy element kampanii marketingowych. Sposób ten staje się kluczowy dla nowych pomysłów komunikacyjnych.

Dzięki rozwojowi technologii internetowych więcej osób dysponuje urządzeniami mobilnymi i spędza w sieci więcej czasu niż dotąd, reklamodawcy starają się wykorzystać tą okazję. Nowe technologie pozwalają na lepszy odbiór reklam w trybie mobilnym, budżety przeznaczone na ten typ marketingu rosną z roku na rok. Efektu osiągnięte w ten sposób odgrywają coraz większą rolę w porównaniu ze stacjonarnym Internetem.


Tagi: , , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *