Blogi trendsetterskie i produktowe

Blogi trendsetterskie

Od czasu do czasu zdarza się człowiek, który jest liderem w swoim środowisku, to znaczy jest ważny i znaczący dla otoczenia. Z punktu widzenia na przykład firmy odzieżowej taka osoba jest cenna, jako nośnik opinii o produkcie i żywa reklama. Dlatego firmy decydują się na zrobienie z takich osób swoich trendsetterów, czyli ludzi, którzy będą liderami promującymi markę. Zwykle w umowie trendsetter ma zagwarantowane produkty firmy, które ma nosić, a także wynagrodzenie. W zmian musi promować markę, zarówno na sobie, jak i dobrze o niej mówiąc. Poza tym udziela się też jako miłośnik produktów swojej firmy na portalach i forach. Dodatkowo zaś prowadzi bloga. Blog ów może być typowo reklamowy, to znaczy taki, na którym bloger pisze wyłącznie o produkcie, ale może też „przemycać” treści promocyjne. Niby są na tam takie wpisy jak na prywatnym blogu, ale też pojawia się nazwa marki, pozytywne o niej opinie i fotografie. Celem takiego bloga jest to, by weszło na niego jak najwięcej potencjalnych klientów i dało się przekonać, że to, o czym się tam pisze jest naprawdę warte uwagi.

Blogi produktowe

Wiele firm produkujących różne towary decyduje się na prowadzenie oprócz stron internetowych, także blogów produktowych. Z takim blogiem mamy do czynienia, gdy jako bloger nie jest prezentowana jakaś osoba, ale powiedzmy czekolada czy marka butów. Czasami ma to nawet swój sens i smak, ale bywa też, że ociera się o śmieszność. Dlatego firmy wykorzystują stworzone w kampaniach reklamowych maskotki i to one zostają blogerami. Najczęściej wpisy na takim blogu, to po prostu nieco ubarwione informacje o zmianach i nowościach, czasami wzbogacone jakimiś branżowymi dodatkami, takimi jak przepisy kulinarne. Jedynym celem takich blogów jest reklama i temu one właśnie służą. Poza tym mają też podnosić poziom komunikacji z konsumentem. Zatem na blogu można sobie porozmawiać z taką powiedzmy margaryną i podać swoje sugestie, dotycząc jej smaku czy opakowania. Trudno powiedzieć, jak przekłada się to na producencką rzeczywistość, niemniej daje nam poczucie wpływu na rzeczywistość i możliwość interakcji.


Tagi: , , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *