Blog zgodny z profesją

Blog dziennikarski

Blogi może prowadzić każdy, kto tylko odrobinę zna się na funkcjonowaniu Internetu. Są one jednak wykorzystywane nie tylko do prywatnej, hobbistycznej działalności. Korzystają z nich również profesjonalni dziennikarze. Coraz częściej na portalach czołowych polskich mediów można znaleźć blogi ich najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy, które są uzupełnieniem podstawowego medium. Tematyka tego rodzaju blogów zazwyczaj koresponduje z tym, czym dokładnie zajmuje się dany dziennikarz. Mogą to być blogi dotyczące bieżących wydarzeń politycznych, gospodarczych czy społecznych. Czasami po prostu opisują różne sytuacje, innym razem są do nich komentarzem. Bywa też, że są wyrazem pasji i zaangażowania dziennikarza, tak jest w przypadków blogów sportowych, muzycznych czy takich, które zawierają żywiołowe komentarze polityczne. Najczęściej taki blog daje też odbiorcom możliwość interaktywności. Wypowiedzi dziennikarza można komentować, najczęściej jest też podany mail, na który można pisać w sprawach poruszanych w dzienniku internetowym.

Blogi firmowe

Blogerzy mogą również funkcjonować w zupełnie komercyjnej rzeczywistości. W ten sposób pojawiają się blogi firmowe. Stanowią one składową marketingu firmy i są tworzone przez jej pracowników. Dzięki nim potencjalny klient może się dowiedzieć co w produktach czy usługach jego ulubionej firmy się zmienia, może poznawać nowości w ofercie. Czasami nawet może brać udział w aktywnym budowaniu produktu. Blogi firm mogą mieć różny charakter czasami to po prostu kolejno podawane informacje, innym razem może to być blog „prowadzony” przez spersonifikowany produkt, który sam o sobie opowiada. Blog może też towarzyszyć rozmaitym akcjom dla odbiorców, na przykład konkursom czy promocjom. Zdarza się również, że blog firmowy dotyczy branży, którą przedsiębiorstwo oryginalnie się zajmuje. Na przykład firma odzieżowa, może mieć na swojej stronie dziennik internetowy poświęcony modzie lub stylizacji. Dzięki interaktywności blogi firmowe mogą być w dużej mierze budowane przez odbiorców produktów, mogą oni przysyłać swoją twórczość, teksty, zdjęcia czy rysunki, które są potem na blogu publikowane.


Tagi: , , , , ,

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *